Thursday, March 22, 2012

lost n found my wallet!! ade cash rm2400

Tanx God!!! ok.....entri ni mmg nak tuju khas kepada adik tu yang sgt jujur orgnya...hanya ALLAH shj akan membalas jasa baik adik oiiii....."hati kuuuu.....hati muuuuu" (ayat lawak ke der)...........ok2....anyway nak jdkan citer aku ni ttgal wallet kat warisan p16 tu mase g beli satay....terlampau suke sgt dpt satay...aku ttgal wallet aku!!!!! giler ko.....duit aku ade rm16 jer...+ rm 2400 duit tu kalau ilang xbyr lah duit modul sem 1 aku ni........Astaghfirrullah....... moga ko panjang umor dik..........hampir separuh waras aku di buatnya....... gile dgn bwk kancil mcm tokyo drift tu...wlupun aku tau aku tekan minyak aku tu laju cmne pun xkan selaju mn...myb kelisa pun leh potong aku jalan.....jalan kat p16 jalan yg sempit tu sbb nak g kejarkan wallet aku yg ttgl.......ok mula2 cite nye gini.....mak aku msg suh g beli satay... pastu ms sblm tu ade dak opis aku ni preknen....mtk aku belikan mekdi filet of pishh....then aku pun stuju nak belikan mknan si preggy tu.....takut kempunan lak nt.....

                              hilang arah tuju......cmni lah muke aku......................

aku ni g beli satay atas permintaan bonda tersayang nak makan lunch ni....pastu lepas bli aku terus je menonong tnpa perasan aku xpgg wallet aku!!!! bile sampai alamnda nak g mekdi....aku carik wallet aku xde....huhhh?? mn ni...ok myb dalam beg.....xde jgk!..jatuh bwh seat...xde jgk!! hampir 15mnt aku kat park alamnda yg agak panas tu mncarik si wallet ni....adoiiiiiiii!!...xde...aku masuk almnda dgn hati yg sgt nk gile tu...g byr parking dgn duit syiling keruk2 dlm beg....terus aku ke warisan blk...smpi kat kaunter satay tu...si cashier indon tu ckp org tu tgglkan no hp je...sbb katenye nak anta wallet aku kat balai polis....aduhhhhh.......ttbe hp aku ade org call... bgtau wallet aku kat dy...n his name is ZAIDI.....dy jumpe wallet aku atas besi kat kaunter satay tu!!!! giler!! cmne aku leh sgt lalai yerrr?????? xigt ke dlm tu ade duhit yuran kau liana?????????????? bdk ni jujur sgt pun aku dah syukur n harap sgt2 ade org lagi gitu pangai nyerrr.....aku ni xleh nak ckp ape....air mate aku bergenang bile tgk budak tu... aku pasti ramai lagi lelaki kat luar tu yang jujur mcm zaidi.......dan aku harap ramai org jujur ni...aminnnn n syukur.................

                                 heyyy u....jgn lalai lagi hokeyyy...nyampah dgn u.......................!!

4 comments:

  1. kalo aku jumpa x ingin aku pulangkan..ic ko jer aku pulangkan..yg lain smua aku amik tau!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha....ko mmg...seyes weii aku mmg xcaya sampai skng bdk tu pulang kan wallet aku...n siap mintak maaf lg sbb dy bukak wallet sbb nak carik no hp....nsib ade slip asb ade no hp... bengong aku sampi skng tau.....

      Delete
  2. tapi memang betul ana. susah nak cari org yg jujur skrg..mau berderau darah bila hilang wallet..terus darah naik atas kepala..nsb baik, ade rezeki jumpa balik..jgn lalai2 lagi ok..

    ReplyDelete
  3. tu lah kak az....mmg ana ase syukur sgt2...berderau darah kak wallet hilang dgn byk menda dlm tu....Ya Allah...moga berbalas pahala kat budak tu kak.....jujur betul...ana jadi phobia smpi hrni kak....xde pape tp hati ni risau takut jd lg....

    ReplyDelete