Friday, March 2, 2012

HRMIS+LNPT+SKT+HARTA









Homaigoshhhhhhhhh!!!!! tahun ni baru aku menikmati hidangan kerja yang menarik tertarik n nak pitammmm.... hahahahhaa....last year mase aku baby (ayat org MLM)...aku agak xtau sgt n xnak tau sgt hal2 kerja lnpt n skt dlm hrmis keseluruhan org perangkaan kat malaysia......  4000 org perangkaan ni....kalau terlibat pun tahun lepas pun sekadar keseluruhan org perangkaan untuk istihar harta yang dah x valid dlm HRMIS....pastu kire2 markah umat kat stats ni.....seronok pasal leh tau pasal org2 kat STATS ni.... hrni n sehingga bulan 4 nt aku n kengkawan unit aku ni....akan dihidangkan dengan LNPT N SKT dlm hrmis...hrmis hang???? xpe ktorg ade alternative lain yg jpm bagi untuk memudahkan kerja..... kerja yang di jalankan skng ni akan berakhir sehingga APC....apc tempat ni xpenah lambat.....efisyen btol n konsisten... xmcm tempat lain....bulan 7 baru terhegeh2 nak apc...lambat!! kat sini paling hina bulan 4 dah kena wat apc.....so nt lagi best bile time nak sedia2 kan riben nak wat tempat sijil apc.....hurmm... menarik......cukup 5 tahun aku kat sini.....aku xbusuk sgt lah pasal hal2 naik pangkat, tatatertib, pengurusan prestasi....further study, calon pegawai2 untuk dpt bintang.... atleast aku tau nak wat keje.....lagi2 thn lepas bile kua dr tempat lama.......kosong....hapakkk!!! xtau ape nak wat ape kan... sian tol......paling best kalau geng2 p.a tempat lama aku mmg leh rilek serilek2 nye lah... kat sini sbb fail meja bos bukan korg yang wat...e.o xpun org servis yang akan buat....sonya...save.....n diam je kat tempat.......surat pun bagi je kat  "pembantu opsss".....kat sini p.a keje nye gossip pasal bos...xpun menyepi kat tempat....cukup time balik, g jualan, g lunch,....hurmmm....seronok kan??

kalau pasal keje hakiki aku...kene marah bos pun dah pernah...tersilap buat....suka2 hati aku jerrr...... adoiii2.. xpe.. tahun lepas aku "baby" lagi....baru nak belajar....aku wat naik pangkat KUP.. hahahaha.....jahanam...sbb kup ni selalunya ramai...sekali urusan kenaikan pangkat 150org ke 250org.......perghhhh!!! buku servis kene belek2 setiap sorg.....pastu nak wat plak keutuhan sprm..... pastu bila dah lengkap check plak dgn jpa....penah ikot bos g jpa check paper dengan pegawai kat bahagian perkhidmatan......sonyer banyak benda aku tau...bangga!!! dah setahun 2bulan aku keje......banyak benda aku tau n belajar...............

No comments:

Post a Comment